Wonen,werken, reizen, genieten!

Myanmar deel 1.

Hoi allemaal! Ik zal even bij het begin beginnen. Voor mijn vertrek kwam mijn schoonfamilie nog even op de koffie. Dat vond ik zo ontzettend gezellig! De tocht naar Myanmar duurde vervolgens eeuwen. Ondanks dat we geen vertraging hadden duurde het zo'n 30 uur voor we op bestemming waren. De allereerste week is zo ongeveer achter de rug, maar met al die nieuwe indrukken voelt het voor ons als weken. We zaten helemaal achterin, wat extra chill was omdat we onze stoelen ongestoord naar achter konden doen. De maaltijden waren heerlijk. Helaas was slapen er niet bij.

Onze eerste bestemming was het Shannkolay hostel, met gedeelde badkamer en geen ramen. Dat viel vies tegen na al dat gereis. Maar daar worden we hard van zullen we maar zeggen. Mijn vertrek voelde de eerste dagen nog dubbel. Achter laten waar niks aan ontbrak, maar dan toch de drang tot avontuur om meer te zien van de wereld. Ik hoop dat ik zal vinden waar ik naar op zoek ben, wat dat dan ook precies mag zijn. Afgelopen weken waren top. Een gezellig afscheidsfeest op werk, een borrel met collega' s, de verjaardag van mijn lieve vriend, uit eten, de bios en mijn eigen verjaardag. Voor mijn eigen verjaardag heeft de familie- en schoonfamilie geld ingezameld voor een ballontocht in Bagan, Myanmar. Zelf had ik in eerste instantie besloten om die niet te doen in verband met de kosten, maar zo wispelturig als ik ben kreeg ik daar later al snel spijt van.

In Yangon hebben we de circulair train gepakt, drie uur rondrijden met de tram door de stad. Vervolgens het park bezocht en de Pagoda, erg mooi, heel veel goud. Vervolgen de nachtbus gepakt naar Bagan, 10 uur lang. Het was inprincipe een prima reis in vergelijking met de 30urige reis naar Myanmarzelf. De tweede dag in Bagan hebben wij de ballonvaart gedaan. Het was geweldig! We werden om half 6 ' s ochtends opgehaald en naar een prachtig groot veld gereden vol mandjes van luchtballonnen. Daar stonden tafeltjes en stoeltjes op ons te wachten met croissantjes en kaarsjes. Na het ontbijt was het tijd voor de veiligheidsinstructie. Onze mededeelnemers waren allemaal een stuk ouder en rijker, kwamen vanuit de luxe resorts, maar dat maakte het niet minder gezellig. Ze hadden namelijk heel wat levens- en reiservaring. De dame die onze ballon bestuurde heette Lea en kwam ook uit Europa. Super aardig. Na de veiligheidsinstructie gingen we de lucht in. De zon kwam op, de tempels waren prachtig en we waren zo' n uur in de lucht. Na het landen kregen we een heerlijk stuk cake en een groot glas champagne (twee). Heerlijk decadent, wat een verwennerij. Ik wil iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan dit prachtige verjaardagscadeau

Vervolgens op de scooter Bagan verder verkent. Veel gezien en aan het eind van de dag ook de zonsondergang gezien. Geen tempel met standaard trappen en dergelijke, echt klimmen was het, heel avontuurlijk. Savonds brak de hel uit. Ik werd misselijk en heb helaas de hele nacht boven het toilet gehangen. De volgende ochtend moesten we met een minivan een bergrit maken van 8 uur naar onze bestemming. Je raad het al, dat was geen succes. We hadden ook nog eens plekken op de achterbank, Corine had niet eens een riem. Dit had onze laatste dag kunnen zijn. Ook zaten er dit keer geen kotszakjes, dus dat was wachten tot de pauze. Drama. Nu twee dagen later gaat het weer wat beter. Er zat helaas niets anders op dan op de kamer liggen wachten tot het overging, niets eten en wat water drinken.

Vandaag hebben we een geweldige boottocht gedaan over het Inle Meer. Hele dorpen op water, ambachten die ik nog nooit op deze manier heb gezien. Geweldig! Morgenavond reizen we terug naar Yangon, want 13 februari begint ons tempelavontuur. Zo spannend. We zijn enorm nerveus.

Hoe gaat het daar in Nederland? Ik hoor het graag :)

Als ik betere WiFi vind ga ik zo snel mogelijk foto's uploaden.

Liefs Sanne

Reacties

Reacties

marja vleugel

Hoi Sanne
Ben blij dat je weer opgeknapt ben en wat leuk dat de ballonvaart een succes was ben benieuwd naar de foto's.
Ben heel benieuwd naar je klooster ervaring maar dat duurt even voor we daar wat van horen.
Succes met niet praten lezen en wat nog meer kijk uit naar je volgende verhaal.

Groetjes van ons

paps rob

hopelijk ga je je snel nog beter voelen ben wel benieuwd naar de foto's spreek je op de app. succes in het klooster misschien word je helemaal zen met jezelf xxx pa

christa flipphi

dat is een mooi verhaal ik ben blij dat het goed en ik mis je

angelique stegeman

mooi
verhaal sanne ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat veel mooie dingen tegen komt
ik mis je heel erg is wel wennen zonder jou op het werk
mis dat gekkeheid van je
nou geniet er maar van hoor snel wel wat xx
angelique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!