Wonen,werken, reizen, genieten!

Myanmar deel 2.

Hoi allemaal,

jullie denken nu vast, waarom zit ze niet in de tempel. Nou dat was me nogal wat. Op de dag van de start werden we hartelijk ontvangen maar met angstaanjagende papieren. Vragen als; hoe is je geestelijke gesteldheid, ben je geschikt, heb je traumatische ervaringen of andere psychische problemen en dergelijke werden allemaal gesteld. Wat ik niet had verwacht was dat er 200 inschrijvingen waren, en dus heel veel mensen van over de hele wereld. Ik en Corine waren al vanaf het eerste moment bloednerveus, en ik moet eerlijk toegeven dat ik de nacht ervoor ook niet geslapen had. Kamers werden verdeeld en ik kwam terecht met een meisje uit zuid Amerika, super lief. Die avond gingen we met zijn allen rijst eten en milkthea drinken. Daarna kregen we uitleg over de (aardig strenge) regels die de komende tien dagen zouden gelden. Vanaf dat moment mocht er niet meer gepraat worden.

De eerste uitdaging kwam al zo' n 10 minuten na de instructie en het eerste uur mediteren. Mijn tandpasta was weg maar ik mocht natuurlijk mijn roommate niet vragen. Terwijl ik met mijn gezicht de andere kant op stond heb ik haar tandpasta gepakt en ermee in de lucht gezwaaid. Ik hoorde haar grinniken dus ik ging er maar vanuit dat ik hem mocht gebruiken. De nacht was weer een slapeloze nacht. Het matras was nog geen centimer dik. Ik heb honderd rondjes gedraaid en viel denk ik rond 2 uur in slaap. Om 4 uur moesten we weer opstaan. Na de ochtend meditatie die zo'n 6 uur in beslag nam kwam Corine mijn kamer instormen. Lak aan de regels flapte ze er uit, dit is niets voor mij, ik ga weg! Dapper als ik toen dacht te zijn besloot ik te blijven. Echter pakte dit niet zo goed uit. In de volgende drie uur ontstonden er zoveel doemgedachtes in mijn hoofd terwijl ik daar zat zonder Corine of enkele bekende. Wat als ik in een totale dip zou raken, niemand die me nog kon helpen dan. Corine zou de eerste en beste bus richting Thailand pakken, die was er klaar mee en toe aan strand. Je raad het al, ik hondsbenauwd, zweten als een gek en gewoon een keiharde paniekaaval. Ik heb me afgemeld en ben nog net niet gillend naar buiten gerend.

Ik baal zo van mezelf. Ik denk echt dat ik er iets aan zou hebben kunnen gehad. De ochtend meditatie ging ook echt fantastische. Drie uur voelde als een kwartier, en de rust die over mij heen kwam was fantastische. Bijna het gevoel dat ik vloog. Maar dan waren daar de 30 minuten pauzes waar iedereen als zombies aan lange metalen tafels zat, te eten uit een soort van kattenbakjes .Daarnaast ontbrak er voor mijn gevoel een enorme hoop kennis over het mediteren zelf en het gebed wat er werd verteld (en wat ik natuurlijk niet kon verstaan). Ik had het zo graag beter begrepen, maar ik weet nu dat ik iemand nodig heb die mij hierij kan begeleiden. Ik kan niet 10 dagen alleen zijn zonder feedback aan de andere kant van de wereld, daar ben ik nog niet aan toe.

Deze 24 uur heeft mij wel flink van mijn stuk gebracht. Myanmar is een land waar ik gemende gevoelens over heb. Het land is mooi, maar er is zoveel armoede. De mensen zijn aardig, maar ze willen ook graag geld aan je verdienen. De infrastructuur is er, maar riemen bestaan niet. Het speel goedop de markt is dat wat ik had toen ik 4 was. Het is niet toeristische wat zowel een voordeel als een nadeel is. Het land is nog in tact, maar ik voel me als klein blank blond meisje in een olifantenbroek alleen niet veilig genoeg om even te gaan winkelen. Het land loopt nog zoveel jaren achter.

Nu Corine sowieso weg wilde, heb ik besloten om ook naar Thailand te gaan. Op dit moment zit ik als een echte toerist bij de Starbucks in Bangkok te wachten op mijn vlucht naar Krabi, daar zal ik volgende week de familie ontmoeten en deze week bruin worden en kanoen.

Ook ga ik vrijwilligerswerk doen in een asiel, daar kijk ik echt naar uit.

Tja, het was me dus het weekje wel. En nu ik echt alleen aan het reizen ben, is het allemaal toch wel heel erg spannend!

Liefs Sanne

Reacties

Reacties

marja vleugel

je hebt het geprobeerd heel veel succes met je reis alleen best spannend.
heel veel plezier nog

Shannon

Hele leuke foto van jou sanne we missen je heel erg en ik ga zaterdag naar daniel en 27 februari ga ik met daniel en zijn vriend bowlen erg leuk en dan komen ze mij thuis ophalen en dsn krijg ik bitterballen dat vind ik echt leuk om met daniel te gaan bowlen en hoe heb je het daar sanne zeker erg leuk en john strabucci was langs gekomen vrijdag hij vond het erg leuk om weer langs te komen gr shannon

Shannon

Hele leuke foto van jou sanne we missen je heel erg en ik ga zaterdag naar daniel en 27 februari ga ik met daniel en zijn vriend bowlen erg leuk en dan komen ze mij thuis ophalen en dsn krijg ik bitterballen dat vind ik echt leuk om met daniel te gaan bowlen en hoe heb je het daar sanne zeker erg leuk en john strabucci was langs gekomen vrijdag hij vond het erg leuk om weer langs te komen gr shannon

Tara

Hee moppie

Cynthia

Ooh meisje, wat een ervaring. Heel dapper dat je het toch geprobeerd hebt.
Je weet dat het hier vriest en ik smoren moet krabben????
Geniet maar lekker van het zonnetje.

Nicolette

Hoi, Sanne
Je hebt het geprobeerd en bent weer een ervaring rijker!
Ik zie je van de wee op Krabi. Veel liefs je mamsie

Sanne

Bedankt allemaal voor de steunbetuigingen haha, ik ga thuis misschien ooit nog wel een keer een poging wagen.

--Lieve Shannon , wat leuk dat je met Daan gaat bowlen. Laat je me weten hoe het was? Ben erg benieuwd. Geef Daan maar een knuffel van me en John een high five!

--Cynthia, zolang jullie moeten krabben blijf ik nog even weg!

--Mam tot volgende week, relax met inpakken, hier hebben ze ook gewoon shampoo en dergelijke!

--Marja dankjewel! Ik volg je creatieve kunsten op Facebook .

--taar hoe issie??

Tara

Lol ik had een heel verhaal getypt maar blijkbaar iets verkeerds gedaan, in ieder geval stond er dat ik super trots op je ben, ookal heb je die 10 dagen niet afgemaakt, je stond er wel en je hebt een mooie ervaring opgedaan. Ik vind het zo stoer dat je daar bent! Geniet van je reis! Hier is ook alles goed xx

Het Spoeltje

Hoi Sanne,
Wat spannend allemaal en ook weer wat om in je rugzak te doen:).
Ben benieuwd naar je verhaal in het asiel.
Groetjes van ons alle!

ShannonhartjeDaniel

Hoi sanne daniel komt zaterdag naar mijn huis en blijft eten en we gaan film kijken naar 101 echte dalmatiers dat is super leuk en daniel en ik zijn smoorverliefd op elkaar en bij daniel thuis was ook leuk en ik zal een knuffel aan daniel geven van jou en we missen jou heel erg
een knuffel terug vast

Groetjes van Shannon en Daniel

ShannonhartjeDaniel

Daniel en ik hebben het leuk gehad zaterdag bij mij thuis en daniel
vond het ook super leuk en ik ook en 12 maart komt daniel ook weer
En dan blijft hij weer eten en dat vind ik super gezellig en andrea vind ik niet aardig we mogen in de pauze niet hand en hand zitten en dat vind ik niet leuk en hoe gaat het met jou sanne we missen je echt super erg en we willen je terug hebben dat is veel gezelliger met jou want met jou kunnen we tenminste lachen en met andrea kan je niet lachen en dat vind ik erg jammer dus wij willen dat je terug komt en daniel vind mijn vader erg gek en 12 maart ziet daniel ook mijn zwager en mijn zus en dat vind hij leuk om ze te ontmoeten en mijn neefje weer te zien dat zou hij ook leuk vinden

Gr Shannon en Daniel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!